Thursday, May 20, 2010

ingin ku bina....


inginku bina???
nak bina pe eh??
banyak benda nak bina neyh..
kalu diikutkan dengan angan-angan n planning,banyak sangat neyh...
nak bina family (aceh!!!)hehe family yang bahagia...
nak bina rumah...hehe untuk family,rumah yang besar...
nak bina kerjaya... nak jadik cikgu yang cemerla
ng dunia akhirat.. insyALLAH
nak bina murid-murid, agar jadik murid-murid yang membina mindanya...
waaahaaaaiiii!!!! semua ayat nak ada bina ja...hahaha
tu semua 3 taun akan datang la....
lama lagi...
kalu dipanjangkan umo olehNYA la kan...

tetapi sekarang ne yang aku perlu sangat-sangat ialah kekuatan diri..
yaaaa!!!!!
aku perlu bina kekuatan diri aku...huhu
susah dan sakit betul bila hidOp dalam dilema kan...
sakit sangat...
sampai satu tahap aku rasa cam aku lema
h sangat dan tak tau nak wat pa dah...huhu
rasa macam dah lost everything...
sampaikan air mata pomn dah tak terkuar,rasa cam dah kering...
akuuuu nak menangis sekarang neeee.....
nak kuarkan segala yang ada lam otak aku neyh...
yang dah sarat sangat...
just boley lepas dengan nangis..
yup,itu cara aku..
cara aku untuk lepaskan something yang kusut,serabot!!!!!

dan lagi satu penyelesaiannye ialah be a strong girl...
walau apa pon,aku kena kuat,jangan sekali-kali lemah...
walau pon aku ne tak lah sekuat mana pon,lemah ja tapi jangan tunjuk okeyh...huhu
macam senior aku cakap,
"fatin,u have ur own family,u have ur own career,u have ur own future,so just let it go n think about ur future,thats more important,right???"
yup!!thats right...
ok... fatin sekarang ne just look foward k... don't rewind-rewind lagi okeyh???
aiyai kapten... ^_^
benda-benda yang serabot-serabot ne la sebenarnya menguatkan kita...
ALLAH bagi ujian pada hambaNYA sebab DIA tahu yang kita boleh laluinya kan...
lagi satu itu menunjukkan kasih sayangNYA kepada kita...
yang DIA tak penah lupakan kita..
kita ne ha... kadang-kadang lalai dan lupa padaNYA...
selalulah berdoa kepadaNYA agar diberi kekuatan dan kesabaran dalam menempuh liku-liku hidOp ne..
berdoalah kepadaNYA agar dibesarkan iman dalam menempuh ujian dariNYA...
berdoalah kepadaNYA agar dimudahkan segalanya...
buku motivasi yang banyak membuka mata aku "JANGAN BERSEDIH" memang besh...
menaikkan balik motivasi diri aku yang memang down gila bak ah...huhu
dan jangan dilupa surat cinta dariNYA...
amalkanlah dan jangan lupa baca tafsirnya sekali ya...

so fatin,tnggu apa lagi...
lu boley bina kekuatan lu tu...
lu ada ALLAH,ada family,ada kawan-kawan yang sentiasa kat sisi lu...
sentiasa bagi semangat kat lu...
sentiasa dengar apa yang lu nak cakap..
dan akak naqibah aku pon ada cakap "wah fatin!!! kuat ek ko!!!" hapy2 slalu

yaka??? dah orang tak tunjuk,tu orang laen tak tau...hehe luo je kak,dalam sapa nampak sakitnye???huhu ALLAH je yang tau...

let bygone be bygone okeyh fatin...
xmo sedey-sedey lagi...
sakit sangat rasanya...
come on fatin... u can do it... gambateee!!!! ^_^ chilll~~~~

mesti kowang semua pelik kan?? mesti tefikir apa benda la dia ne cita kan??
pasal apa ek??hehe
bia lah... saje nak wat kowang semua tertanya-tanya..hehe
tapi kawan-kawan yang dekat ngan aku mesti paham kan,yang selalu wat aku sentap...hehe
tapi yang pastinya kawan-kawan, aku dah tak rasa cam dulu...
kat liver (haha) ak ne dah tak ada ****A untuk semua....
dah tak da perasaan dah ngan semua tu... btol aku cakap ne..
tulus dari liver aku.... ^_^

p/s:liver itu hati
heart itu jantung...hehe

No comments:

Post a Comment